Hoe creëer je een veilig kantooromgeving waar medewerkers niet blootgesteld worden aan de gevaren van Corona. Een plek waar veilig overlegd en gewerkt kan worden en - indien mogelijk - ook klanten kunnen worden ontvangen.
De richtlijnen en protocollen duidelijk communiceren werkt als een extra geheugensteuntje, en zorgt voor meer veiligheid. En met het goed inzetten van communicatiemateriaal worden richtlijnen al snel gewoontes. Creëer een veilige omgeving en gezonde gewoontes.
Om de hygiëne van de medewerkers en eventuele bezoekers beter te kunnen waarborgen, is het belangrijk dat er bij binnenkomst desinfectiemiddelen worden aangeboden. Hiermee kan men eventueel ook de belangrijke oppervlaktes (bijv. een eigen bureau) desinfecteren. Bied daarom direct bij de ingang desinfecterende (hand)gel aan (bijvoorbeeld door middel van een desinfectiezuil in jouw huisstijl), waar klanten bij binnenkomst hun handen mee kunnen reinigen.
Één van de richtlijnen die ook nagestreefd moet worden wanneer je winkel geopend is, is het duidelijk communiceren van de regels, zowel binnen in de winkel als buiten. Dit betreft de algemene regels (zoals 1,5 meter afstand houden en zoveel mogelijk alleen komen), maar ook regels die jij zelf kunt opstellen voor jouw winkel (denk bijvoorbeeld aan verplichte betaalwijze van pinnen). Hiervoor kun je o.a. posters en/ of raamstickers inzetten, waarop ook vermeldt moet worden hoeveel klanten er tegelijkertijd in de winkel toegestaan zijn. Zorg er ook voor dat er binnen in de winkel op diverse plekken gecommuniceerd wordt over wat wel en wat niet mag. Wanneer je bijvoorbeeld een looproute door de winkel hebt uitgestippeld, moet deze wel duidelijk gecommuniceerd worden naar de klant toe, waarbij vloerstickers een goede oplossing kunnen zijn.
Of ben je op zoek naar een oplossing op maat? Vul dan jouw gegevens in en wij nemen zo spoedig mogelijk contact met je op, om gepaste oplossingen voor jouw kantooromgeving te bepalen.